Harjoittelussa SEO/SEM Traineena Pharmacalla
Markkinointi on innostanut Tradenomi-opintojeni ensiaskeleilta lähtien, ja ajansaatossa erityisesti digitaalinen markkinointi on osoittautunut kiehtovaksi ja inspiroivaksi sen dynaamisen ja tavoitteellisen luonteensa vuoksi. Aiemmat kokemukseni vahvistivat myös kiinnostustani lääkealaa kohtaan, jonka vuoksi, kun tuli tilaisuus lähteä Pharmaca Health Intelligence: SEO/SEM Traineeksi, otin sen vastaan. Vastuualueisiini kuului mm. Pharmaca.fi -verkkosivuston päivittäminen ja kehittäminen, sekä erilaisten työkalujen, kuten Google Tag Managerin, Google Analyticsin ja Google Adsin hyödyntäminen osana työtä.
Miten koin Pharmacan?
Koin itseni tervetulleeksi Pharmacalla ensimmäisestä päivästä lähtien. Pidin erityisesti siitä, että Pharmacalla arvostettiin omaa panosta ja mielipiteitä. Koin, että työpaikalla oli mahdollisuus vaikuttaa moniin asioihin, keskustelut olivat avoimia ja aktiivisuus oli arvostettua. Muistan, kun nostin esiin omia ajatuksiani tekoälyn hyödyntämisestä ja tästä lähti käyntiin antoisa keskustelu, joka jatkui myös markkinointitiimin ulkopuolelle. Tämän lisäksi Pharmacalla ideat elivät ja vaikuttivat, ja oli iloni olla osana muutoksen kipinää. Pharmacalla avoin ja matala hierarkia myös tarkoitti, että kaikkia oli helppoa lähestyä, ja myös ajatuksien sekä oppien jako tiimin jäsenten kesken sujui vaivatta myös etätyövälineiden, kuten Teamsin, avulla.
Markkinointitiimissä työskentely
Osallistuminen palveluiden markkinoinnin kehittämiseen SEO/SEM näkökulmasta tarjosi arvokkaan mahdollisuuden nähdä, miten digitaalista markkinointia sovelletaan eri toimialoilla ja miten ratkaisuja räätälöidään asiakkaille. Pharmacan markkinointitiimi toimi innostavana ja tukevana oppimisympäristönä. Pidimme usein aamupalavereita, joissa keskusteltiin markkinoinnin toteutuksesta eri kanavilla, trendaavista asioista, uusista markkinointityökaluista, niiden hyödyntämisen kannattavuudesta ja muista ajankohtaisista aiheista. Tiivis tiedonjakaminen auttoi minua pysymään ajan tasalla ja jakamaan myös omaa tietämystäni digitaalisen markkinoinnin kentässä.
Lääkeinformaatiopalveluiden ja tiedolla johtamisen teknologia- ja asiantuntijayrityksessä työskentely
SEO/SEM Trainee -paikan kautta Pharmacalla koitui ainutlaatuinen tilaisuus hankkia käytännön kokemusta digitaalisen markkinoinnin työkaluista ja lähestymistavoista. Pääsin työskentelemään mielenkiintoisten projektien parissa ja oppimaan, miten digitaalista markkinointia toteutetaan käytännössä teknologia- ja asiantuntijayrityksessä. Näiden kokemusten myötä uteliaisuuteni sekä digitaalista markkinointia että lääkeinformaation saralla toimivia yrityksiä kohtaan vahvistui. Sain osallistua webinaareihin, joissa tapasin muita alan ammattilaisia ja opin lääkeinformaatiopalveluiden maailmasta. Koin nämä arvokkaina kokemuksina, koska sain niiden kautta ymmärrystä lääkeinformaatiopalveluihin ja tiedolla johtamisen maailmaan.
Yhteenveto
Aikani Pharmacalla oli antoisa ja opettavainen. Sain vinkkejä ja ideoita työpaikalla menestymiseen ja digitaalisen markkinoinnin ammatilliseen kehittymiseen. Harjoittelin raportointia mm. luomalla pohjan, jonka päälle on hyvä lähteä täydentämään sivujen tilannetta ja seurata edistymistä ja muita muutoksia, loin myös dokumentaatiota, jota voi käyttää hakukoneoptimoinnin tukena ja paransin verkkosivujen datan keräystä. Tämä kokemus vahvisti uteliaisuuttani niin digitaalista markkinointia kuin lääkeinformaatiopalveluita kohtaan. Olen varma, että kokemukseni Pharmacalla vaikuttaa myönteisesti urallani ja on tukemassa minua, kun suuntaan kohti uusia mahdollisuuksia tulevaisuudessa.
KIRJOITTAJA
Väinö Hassinen
SEO/SEM Trainee, Pharmaca
Ota yhteyttä
Haluatko kuulla lisää?
Täytä yhteydenottolomake ja kerromme lisää ratkaisuistamme ja palveluistamme.
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojaselosteemme tästä.
Parantaminen alkaa tiedosta