29.08.2025
In category @Pharmaca / Yleinen

Kollega haussa: Markkinointi- ja viestintäpäällikkö

Etsitkö monipuolista työtä terveys- ja lääkealan markkinoinnin parissa? Haemme nyt kokoaikaiseen työsuhteeseen markkinointi- ja viestintäpäällikköä vastaamaan Pharmacan markkinoinnin suunnittelusta, ohjaamisesta ja toteuttamisesta.   

Pharmaca Health Intelligence on ollut luotettava tiedonlähde terveydenhuollon ja lääkealan ammattilaisille jo 50 vuoden ajan. Olemme aktiivinen, luotettava ja muutosta pelkäämätön toimija kansainvälisessä ja nopeasti digitalisoituvassa terveydenhuollon ekosysteemissä. Pidämme korvamme ja mielemme avoinna, ja kehitämme jatkuvasti uusia tapoja terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Parantaminen alkaa tiedosta! 

Tässä tehtävässä  

  • Sinulla on vastuu Pharmacan ja sen neljän liiketoiminnon markkinoinnin taktisesta kokonaisuudesta. Tehtävä sisältää markkinoinnin toteuttamista itse sekä tiimin avustuksella.
  • Valmistelet markkinointisuunnitelman ja –budjetin strategiaan perustuen. Työskentelet esimerkiksi markkinointityökalujen, digitaalisten kanavien, messujen, sisältöjen, myyntimateriaalien, brändin ja raportoinnin parissa.
  • Yhteistyö on avain onnistumiseen. Hallinnoit ja toteutat kokonaisuutta tiiviissä yhteistyössä liiketoimintojen, myynnin ja markkinoinnin kanssa. Toimit markkinointitiimin tiiminvetäjänä ja raportoit työssäsi markkinointijohtajalle.
  • Vastuullasi on myös viestinnällisiä tehtäviä, kuten sisäistä ja ulkoista tiedottamista, kriisiviestintää, sekä työnantajabrändin kehittämistä yhteistyössä HR:n kanssa.

Tarjoamme 

  • Monipuolisen tehtävän kasvavassa ja kansainvälistyvässä teknologia- ja asiantuntijayrityksessä, jonka visiona on olla lääke- ja terveystiedon globaali uudistaja.
  • Merkityksellisen työn lääkealan osaamista ja terveyden edistämistä tukevien tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin ja viestinnän parissa.
  • Joustavat työajat ja mahdollisuuden sujuvaan hybridityöskentelyyn. Viihtyisä toimistomme sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa (Korkeavuorenkatu 35).
  • Olemme tutkitusti yksi Suomen parhaimmista työpaikoista (Great Place to Work -tutkimus 2025). Lue lisää tästä.
  • Laajat työsuhde-edut, esimerkiksi hammashuolto ja hierontapalvelut.

Sinulla on 

  • Oma-aloitteinen työote sekä hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot.
  • Taitoa ohjata, motivoida ja tukea tiimin tekemistä sekä hyödyntää jokaisen vahvuuksia heille soveltuvalla tavalla.
  • Luovuutta ja rohkeutta ehdottaa ja toteuttaa uutta.
  • Digitaalisen markkinointiin ja siihen liittyvien työkalujen osaamista, esimerkiksi uutiskirjeet, markkinoinnin automaatio, verkkosivualustat (WordPress), somealustat ja niiden mainostyökalut (LinkedIn ja Instagram) sekä hakukonemainonta.
  • Osaamista tuottaa vaikuttavaa ja kohderyhmille sopivaa sisältöä. Omaat kokemusta erilaisten markkinointitekstien, blogien, tiedotteiden tai mainosten kirjoittamisesta digitaalisissa kanavissa.
  • Kokemusta erilaisten myyntimateriaalien ja esitysmateriaalien tuottamisesta ja pystyt tuottamaan graafista sisältöä, kuten some- ja uutiskirjebannereita.
  • Osaamista kehittää ja toteuttaa markkinointia analytiikkaan ja tuloksiin perustuen.
  • Erinomaiset suomen ja englannin kielen kirjoitus- ja puhetaidot, sillä markkinointia toteutetaan kummallakin kielellä.
  • Vähintään 3-5 vuotta kokemusta vastaavista tehtävistä. Arvostamme aiempaa markkinointikokemusta digitaalisten palveluiden, B2B-liiketoiminnan, kansainvälisen liiketoiminnan, terveydenhuollon tai lääkealan parista.

Miten hakea? 

Pyrimme löytämään uuden henkilön mahdollisimman pian, joten hakemus kannattaa lähettää heti. Haastattelemme tehtävään jo hakuaikana. Haethan viimeistään 14.9.2025.   

Tehtävä on kokoaikainen. Lähetä hakemuksesi, palkkatoiveesi ja CV:si suomeksi Duunitorin ilmoituksen kautta.

Lisätietoja antaa CMO Elisa Nordvall (elisa.nordvall@pharmaca.fi, +358 50 520 5535) puhelimitse perjantaina 5.9.2025. Voit myös kysyä lisätietoja sähköpostitse.  

Parantaminen alkaa tiedosta

Uutiset & artikkelit